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Alternative Farbe

Verfasst: 28.03.2007, 09:12
von StealthStang
Hi

Alle die sich nicht für eine Farbe entscheiden können, es gibt eine weitere Alternative: :rrr:

"Quelle: Tages-Anzeiger"

«Wie ein Wrestling-Champion im Blumendress»

Ausgerechnet der Inbegriff des US-Muscle-Cars, der Ford Mustang, soll noch 2007 als «Warrior in Pink» die sinkenden Verkäufe ankurbeln. Das sorgt für Ärger bei den Mustang-Fans.

Von Dieter Liechti
Wenn es mit dem Absatz der Autos nicht mehr wunschgemäss läuft, kommen die Hersteller auf die verrücktesten Ideen. So will Ford den 2005 neu aufgelegten und in den USA bis Ende 2006 durchaus erfolg­reichen Mustang Ende 2007 ganz in Pink auf die Strasse bringen. Damit wollen die Marketingstrategen bei Ford USA den Inbegriff des Muscle-Cars frauenfreundli­cher machen und so den Abwärtstrend in den Verkaufsstatistiken stoppen: Denn in den ersten beiden Monaten 2007 ging der Verkauf des Ford Mustang in den USA um 19 Prozent zurück.

Aufregung im Internet
Die Gerüchte um den pinkfarbenen Ford Mustang sorgen im Internet für hef­tige Diskussionen. So ärgert sich der User «J.F.K.» über die Pläne bei Ford USA und meint warnend: «O Gott, jetzt wird der Mustang schwul. Wie kann man Ford von dieser Idee abbringen? Wenn das Auto so auf die Strasse kommt, verkaufe ich mei­nen Ford Mustang sofort und bestelle mir einen Japaner.» Für «Felix» ist der geplante pinkfarbe­ne Mustang ebenfalls ein Skandal: «Das ist, als ob man einen Wrestling-Champion mit einem pinkigen Blumendress in den Ring schickt. In andern Worten: Das fühlt sich ziemlich unkomfortabel an.» Für «Mr. Oak» setzen die Amerikaner den Hebel am falschen Ort an. «Wenn man mit dem Mustang gegen einen BMW M3 antreten will, dann muss man einiges mehr bieten als ein pinkiges Auto.» «Bob R.» beurteilt die ganze Diskus­sion um den pinkfarbenen Mustang viel gelassener: «Gute Idee. Klar, die haben schon jetzt jede Menge Special Editions, aber wenn es hilft, die Verkäufe anzukur­beln und die Arbeitsplätze in den USA zu sichern, dann ist es der richtige Weg.» Pinkiger Mustang in den 60ern Die Aufregung in den Mustang-Foren erstaunt insofern, als bereits in den 60er­Jahren ein Mustang ganz in Pink bei Ford vom Band gelaufen ist. Doch dieser hatte nicht die Absicht, die Frauen als Käufer zu erreichen, sondern die Männer. Das klappte bestens – und die «Playboy Pink»-Mustangs machten das starke Geschlecht in den 60ern schwach.

Apropos schwach: Laut den Gerüchten soll der neue Mustang in Pink nur in der schwachen ST-Version mit dem Sechszy­lindermotor anrollen. Das sorgt bei den Mustang-Machos in den USA für noch mehr Heiterkeit: «Ist es nicht typisch und zum Lachen, dass der ultimative Chick­Car nur mit einem kleinen und schwa­chen V6 ausgeliefert werden soll?», fragt sich «Hagetaka».

Egal. Bei Ford USA herrscht derzeit Stillschweigen zum Thema Mustang in Pink, und in die Schweiz wird das aktuel­le Modell nicht offiziell importiert. «Lei­der konnte noch niemand Auskunft geben», beantwortete der Schweizer Ford-Sprecher Erwin Thomann die An­frage des «Tages-Anzeigers».

«Warrior in Pink»
Für die Realisierung der umstrittenen Special Edition spricht die Tatsache, dass Ford USA seit Jahren «Warrior in Pink», eine Stiftung gegen Brustkrebs, mit gros­sen Beträgen unterstützt. Gemäss dem Wissen von User «Damon Lavrinc» soll der pinkfarbene Muscle-Car darum nicht nur die Frauen als mögliche Kundinnen ansprechen, sondern auch von Frauen, genauer von Mitgliedern der Susan G. Komen Breast Cancer Foundation, innen und aussen designt werden.

Nebst einem Mustang in Pink soll auch ein schwarzer Mustang mit pinki­gen Streifen und Interieur angeboten werden. Egal in welcher Ausführung, «Bryan» findet die Idee toll. «Hört mal auf, immer Ford zu bashen. Immerhin sammelt Ford jährlich Millionen Dollar und spendet sie für einen guten Zweck.» Das wird auch beim «Warrior in Pink» so sein: Der Aufpreis soll in den Kampf gegen Brustkrebs investiert werden.

www.ford.com [27.03.2007]


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Verfasst: 28.03.2007, 09:18
von Jen
Hallo Jürg

So langsam bin ich verwirrt... inzwischen gibt es ca. 4 Versionen des pinken Mustangs. :lol: Mal schauen, ob die den wirklich bringen. Ich würde es ihnen zutrauen, der würde sicher so einige Abnehmer unter den Hollywood-Starlets finden.

Schau mal hier:
viewtopic.php?t=414


Liebe Grüsse
Jen

Verfasst: 28.03.2007, 10:33
von CCRenegade
Warriors in Pink hat nichts mit dem Mustang Sally Package zu tun.

Bereits letztes Jahr zum Auftakt der Cart-Series in Amerika sind 07er GT500 mit rosa Streifen als Pace Cars für Warriors in Pink gestartet.

Naja... dieser Bericht ist ja wohl wieder gespickt mit genauen Recherchen...

"ST-Version"
"frauenfreundlicher"
"Mustang wird schwul"

Ich muss gleich ko*****

Verfasst: 28.03.2007, 10:56
von Johannes
:thumbsdown: :pan: :hau:

Leider konnte ich keinen kotzenden Smile finden.
Der fehlt.

Verfasst: 28.03.2007, 11:08
von Jen
@Johannes --> :tied: (extra für dich ;) :lol: )

Alles andere à la Mustang Sally/warriors in pink/usw. usf. ist schlichtweg verwirrend. :hm:

Verfasst: 28.03.2007, 11:53
von Johannes
:tied: :tied: :tied: :tied: :tied: :tied: :tied:

Perfect, Jen. :) :D

Verfasst: 31.08.2007, 12:37
von Jen
Jetzt gibt's den nächsten Werbetrommel-Angriff: Kelly Clarkson wirbt für den warriors in pink Mustang. Quelle: mustangblog.com


Ford ramps up its fight against breast cancer by announcing today a very special addition to its 2007 Warriors in Pink Campaign in support of Susan G. Komen for the Cure. Two-time Grammy-winner and former American Idol winner, Kelly Clarkson joins Ford’s fight by appearing in their campaign designed to drive awareness of the Warriors in Pink initiative. Ford has supported Komen for the Cure for 13 years and has dedicated more than $90 million in cash and in-kind donations to save lives and help end breast cancer forever. Last year, the line of apparel generated more than $1.1 million in sales, with all net proceeds going to Komen.

The Grammy winner is joining Ford in the fight against breast cancer for the second year in a row. As a supporter of breast cancer awareness and eradication, this year, Clarkson will be the face of the Warriors in Pink print campaign as well as the PSA on the importance of early detection to be featured on fordcares.com. In addition, Clarkson designed a one-of-a-kind customized Warriors in Pink miniature Mustang that will be auctioned off during the month of October. In 2006, a portion of tickets sold for Clarkson’s Addicted summer concert tour was donated to Komen for the Cure as part of Ford’s Warriors in Pink effort.

Part of a multi-faceted campaign supporting the Komen for the Cure, the print ads featuring Kelly Clarkson will debut on September 4 in a national print campaign running in Conde Nast, Meredith, Rodale, Martha Stewart Omnimedia and Time, Inc. publications this fall including Better Homes and Gardens, Cooking Light, Entertainment Weekly, Glamour, Good Housekeeping, In Style, Self, Women’s Health and People.

“It is so important for all women to realize that the earlier breast cancer is detected, the better a woman’s chance to go on to live a full life. I wholeheartedly support breast cancer awareness and the eradication of this deadly disease and am proud to be affiliated with Ford’s Warriors in Pink campaign for a second year in a row,” says Clarkson. “Through my partnership with Ford, I hope to raise awareness and encourage women of all ages to join in the fight.”

Launched in 2006, the Ford Warriors in Pink campaign recognizes the strength and courage it takes to deal with the everyday challenges of fighting breast cancer. The Warriors in Pink collection of apparel for men and women feature important symbols signifying the message of hope, strength and unity in the commitment to the fight against breast cancer. Three new Warrior symbols debut this year, representing the Warrior spirit in each one of us, from power and courage to strength and compassion. These new symbols will be found on additional apparel items available for men, women and children. All apparel is available on Fordcares.com and 100 percent of net proceeds will be donated to Komen for the Cure.

In another addition to the 2007 campaign, Ford announced earlier this year the new 2008 Mustang with Warriors in Pink package. Produced in a limited edition of 2,500 units, the Mustang with Warriors in Pink package is the first-ever Ford vehicle designed exclusively in support of Susan G. Komen for the Cure and is currently available for consumers at their local Ford dealer. Sales from the Warriors in Pink package will help raise funds for Susan G. Komen for the Cure. Ford’s goal is to donate more than half a million dollars through these sales in addition to other fundraising efforts.

Available on V-6 Premium Array Coupe or Convertible models, the Mustang with Warriors in Pink package includes a pink ribbon and Pony fender badge, pink Mustang rocker tape striping, charcoal leather seats with pink stitching, aluminum-spoke steering wheel with pink stitching and charcoal floormats with pink ribbon and contrast stitching. The Mustang with Warriors in Pink package, which includes the Mustang Pony package, will be available in three colors to please the spirits of all Warriors: black, metallic silver and performance white.
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Verfasst: 31.08.2007, 12:53
von CCRenegade
Jen hat geschrieben:Bild
Irgendwie so in schwarz mit dem Pony Package sieht das ganze gar nicht mal schlecht aus...
In weiss sieht er sicher auch noch edel aus.

Verfasst: 31.08.2007, 13:44
von Baumi
Wenn er nicht gerade ganz in Pink ist kann man nochmals drüber wegsehen.So ist es nur ein Mädelmobil.ABER ganz und komplett in Pink?So ist es ein Sch.........eissmobil. :tied: :tied:

Verfasst: 31.08.2007, 14:11
von Jen
So in dieser Form... ganz ehrlich könnte ich mir sogar vorstellen, damit rumzufahren. :duck: :lol:

Verfasst: 31.08.2007, 15:13
von Baumi
Ich könnt mir auch vorstellen mit dem Model rumzufahren.Aber ich vermute du meinst das Auto :rofl:

Verfasst: 31.08.2007, 19:34
von MeckeV8
Wir werden ja sehen, wer hier bald nen pinken Mustang fährt..... :nuts:

Verfasst: 31.08.2007, 22:22
von TomiTomi
Kelly Clarkson müsste noch nen Video Clip dazumachen, dann wäre alles perfekt. ;)

Verfasst: 20.12.2007, 22:37
von Jen
Hier eine neue Special Edition. ;) Gefunden auf www.mustangblog.com
Press Release:

GALPIN AUTO SPORTS TAKES THE FIGHT AGAINST BREAST CANCER TO THE STREETS

One Lucky Contestant Will Win a One-of-a-Kind Galpinized® Warriors in Pink Mustang from Ford and Susan G. Komen Race for the Cure

VAN NUYS, CA (December 17, 2007) – To raise awareness of the fight against breast cancer Galpin Auto Sports (GAS), home of MTV’s Pimp My Ride, has created a one-of-a-kind Warriors in Pink Mustang for the Susan G. Komen Race for the Cure. The Galpinized® Mustang will be given away as the grand prize in the Warriors in Pink Mustang Sweepstakes.

“We are honored to be part of the Race for the Cure,” said Beau Boeckmann, president and chief designer of Galpin Auto Sports. “We hope this Galpinized® Warriors in Pink Mustang will draw attention to the fight against breast cancer.”

The one-of-a-kind Warriors in Pink Mustang convertible features custom pink rally stripes over black paint with the Warriors in Pink intricate logo hand painted on the back. Pink headlight splitters, a custom grill and spoiler add to the eye catching effect. GAS also dropped the Warrior Mustang with lowered sport suspension and matching twenty-inch pink and black wheels. Other additions include a Kenwood navigation system with a 7-inch touch screen and Bluetooth capability and an iPod adapter. Plush pink suede seats with breast cancer awareness ribbon details on the headrest give this Pink Warrior a softer side, while a 200 hp V6 engine adds more muscle than ever to the fight. Signature Mustang pony badging over pink breast cancer awareness ribbons complete the Race for the Cure theme.

The winner of the GAS Pink Mustang will be randomly selected from the eligible entries received through the Ford Cares website. To enter the sweepstakes visit www.fordcares.com before December 31, 2007, complete the online entry form with the required contact information and submit the completed entry as directed. Every entry raises awareness in the fight against breast cancer.

About Galpin Auto Sports (G.A.S.)
Galpin Auto Sports, located at 15600 Roscoe Blvd. in Van Nuys offers customizing and personalizing services on all new and pre-owned vehicles including collector and classic cars. For more information on Galpin Auto Sports’ unique products and services, please contact G.A.S. General Manager, Steve McCord (smccord@galpin.com), at (877)-GO-GAS-GO or visit the website at www.galpinautosports.com. G.A.S. is part of the Galpin Motors family of dealers including nine quality automobile brands. For additional information on Galpin Motors contact General Manager Brian Allan, 818-922-3606/ ballan@gogalpin.com, visit the dealer showrooms at 15500 and 15505 Roscoe Blvd. or visit the company website at www.galpin.com.

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Verfasst: 19.03.2008, 12:50
von Jen
Nun die 2009er Edition.
Press Release:

NEW YORK, March 19, 2008 – Ford Motor Company, which has dedicated more than $95 million in cash and in-kind contributions for breast cancer education and research for 14 years, announces today that it is doubling its contribution to Susan G. Komen for the Cure each time it sells a ’Warriors in Pink’ package for the 2009 Ford Mustang.

“Thanks to the tremendous response from our dealers and customers to the 2008 ‘Warriors in Pink’ Mustang, we knew we needed to continue offering the package, and we’re happy to be able to increase our support for the Cure at the same time,” said Connie Fontaine, Ford Experiential Marketing manager.

Produced in a limited edition of 1,000 units, the Mustang with Warriors in Pink package was designed exclusively in support of Susan G. Komen Foundation for the Cure. New upgrades for the 2009 package are featured on the Ford display at the New York International Auto Show.

Available on the Mustang V-6 Premium Coupe and Convertible models, the Warriors in Pink package includes a unique grille and will add a pink ribbon and pony fender badge, pink Mustang rocker tape striping, charcoal leather seats with pink stitching, aluminum-spoke steering wheel with pink stitching and charcoal floormats with pink ribbon and contrast stitching.

Coupes also can be ordered with the all-new glass roof option. Three body colors will be available: Black, Brilliant Silver and Performance White.


Ford Warriors in Pink

Launched in 2006, the Ford Warriors in Pink campaign recognizes the strength and courage it takes to deal with the everyday challenges of fighting breast cancer.

Ford’s goal in 2008 is to donate more than $1 million for the Cure through these sales of the special Mustangs, Warriors in Pink apparel and other fundraising efforts.

The Warriors in Pink apparel collection for men and women feature important symbols signifying the message of hope, strength and unity in the commitment to the fight against breast cancer. All apparel is available on www.fordcares.com, and 100 percent of net proceeds are donated to Komen for the Cure.

The limited-edition 2009 Mustang with Warriors in Pink will be available through Ford dealers this summer.

Mustang is one of the greatest automotive sales success stories of all time. Nearly one out of every two sports cars sold in America is a Mustang, and the Mustang is also America’s best-selling convertible.


About Susan G. Komen for the Cure

Nancy G. Brinker promised her dying sister, Susan G. Komen, she would do everything in her power to end breast cancer forever. In 1982, that promise became Susan G. Komen Race for the Cure, which helped launch the global breast cancer awareness and education movement.

Today, Race for the Cure is the world’s largest grassroots network of breast cancer survivors and activists fighting to save lives, empower people, ensure quality care for all and energize science to find the cures. Thanks to events like the Race for the Cure, the foundation has invested nearly $1 billion to fulfill that promise, becoming the largest source of nonprofit funds dedicated to the fight against breast cancer in the world. For more information about Susan G. Komen for the Cure, breast health or breast cancer, visit www.komen.org or call 1-800 I’M AWARE.


Ford Motor Company

Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles in 200 markets across six continents. With more than 245,000 employees and more than 100 plants worldwide, the company’s core and affiliated automotive brands include Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercury, Volvo and Mazda. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford’s breast cancer awareness initiatives, visit www.fordcares.com.
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