Seite 1 von 8

2011-2014 Ford Mustang GT

Verfasst: 18.12.2009, 14:54
von CCRenegade
Der 5.0 Liter kommt zurück... :wohoo:
autoblog.com hat geschrieben:Thanks to a loose-lipped Facebookian that couldn't help sharing insider information and a quick follow-up post from Inside Line, we can now confirm the return of the iconic 5.0-liter Mustang GT for 2011. Even better news is the fact that the Mustang GT's new mill will crank out an impressive 412 horsepower.

By way of comparison, the 2010 Chevy Camaro SS has a 6.2-liter V8 with as much as 422 horses when mated to a six-speed manual and the 2010 Dodge Challenger SRT8 has a 6.1-liter Hemi that offers 425 ponies. And remember, both of those rivals are considerably heavier than the Mustang.
Link autoblog.com

Verfasst: 18.12.2009, 14:59
von Jen
:shake: :shake: :shake:

Hmmm... lecker. :rrr:


Gruss, Jen

Verfasst: 18.12.2009, 15:09
von CCRenegade
Ich brauch eine Roger-Staub-Mütze....

Oder einen Damenstrumpf 8)

Verfasst: 18.12.2009, 16:26
von TomiTomi
Tönt wirklich gut. Auch die Leistung. :mrgreen:

Verfasst: 19.12.2009, 00:10
von MeckeV8
Ob man den auch in den 05-09 Mustang eingebaut bekommt?

Verfasst: 21.12.2009, 08:42
von Jen
:rrr:
Autoweek.com hat geschrieben:AutoWeek has decided to let the cat get just a little bit further out of the bag this morning following last night's first bit of embargo breakage regarding the 2011 Ford Mustang GT and its 5.0-liter V8 engine. So, by now you've heard that the new powerplant puts out 412 ponies, or 83 horsepower-per-liter. Now, AW wants you to know it also offers up 390 pound-feet of torque and that peak power comes at a screaming 6,500 RPM.

The new powertrain combination will also return 25 miles per gallon, says AW. How does it manage this feat? With an aluminum engine block with cast cylinder sleeves and brand-new heads with four valves per cylinder, vertical intake ports and twin independent variable valve timing. Don't forget the tuned exhaust headers, a forged steel crankshaft with four-bolt main bearings plus new pistons and connecting rods.

And what about the transmission? Your choice of either the 6R80 automatic transmission or the MT82 six-speed manual. We now return you to your regularly-scheduled programming... until the next bit of embargo breakage, of course.

Verfasst: 21.12.2009, 09:28
von TomiTomi
:thumb:

+ 100 Nm. Jetzt ist nur noch die Frage, wie die Drehmomentkurve aussieht.

Verfasst: 25.12.2009, 22:32
von TomiTomi
Erste Bilder vom 2011-er Mustang GT:

Bild

Bild

Verfasst: 29.12.2009, 11:15
von TomiTomi
2011 Ford Mustang 5.0l V8





2011 Mustang 5.0l V8 Dyno Tests


Verfasst: 29.12.2009, 15:09
von WOLFonREVENGE
wie schwer ist der?

scheint etwas schwer zu sein bei der beschleunigung des 1sten videos während des fahrens

Verfasst: 29.12.2009, 22:15
von Raisor
der Block ist 40 Pfund schwerer wie der vom 4.6l
Das Gerät dürfte also besser abgehen wie der 2010er ;)

Verfasst: 29.12.2009, 23:26
von TomiTomi
Autoblog.com hat geschrieben:according to Ford, the new 5.0 weighs just ten pounds more than the outgoing GT.
Das wären dann 4,5 kg... Eher irrelevant.

Verfasst: 30.12.2009, 01:35
von Raisor
noch besser 8) hatte was mit 40 im Kopf...

Verfasst: 30.12.2009, 14:49
von Aristo
Ah! Endlich mal ein schön aufgeräumter Motorraum 8)

Verfasst: 30.12.2009, 21:31
von TomiTomi
Wird cool dieser 5.0... 8)