S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von TomiTomi » 16.10.2013, 19:50

Hecklampen sind ein bisschen wie bei den 70ern. :thumb:

In der Seitenansicht stört mich das Fehlen der angedeuteten Side-Scoops. Wir hatten den 50 Jahre, bekommen wir wirklich ein Pony ohne?

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Rennpony
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Rennpony » 16.10.2013, 20:06

das Render zeigt vielleicht den 4-Zylinder..

4-Zylinder mit Turbo, da können sie dann nicht auch noch so ricer-features dranmachen :halo: :applaus:

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shoks
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von shoks » 17.10.2013, 07:32

Also soooo schlecht ist der vielleicht gar nicht....

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1976 Corvette Stingray L82
2012 GT500
2005 Cervini Mustang
1970 Sportsroof 302

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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 17.10.2013, 07:36

Reuters is reporting that auto journalists will receive an official sneak peek at the all new 2015 Ford Mustang next week at Ford headquarters in Dearborn, Michigan.
Laut Reuters kriegen einzelne Medienvertreter nächste Woche (KW43) eine offizielle Vorschau des neuen Mustangs.

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M6G.com hat geschrieben:As we speak, there are press members in Detroit being shown previews of the car. We have confirmed that the embargo lifts in December, if it makes it that far, of course.
Einige lokale Medienvertreter werden bereits eine Vorschau gesehen haben. Ein 'Info-Embargo' soll im Dezember fallen und die Bilder werden für jeden zugänglich sein, es sei denn es gibt kein Informations-Leck vor Dezember.


PS: ;)

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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 19.10.2013, 08:10

Bilder vom Heck/Auspuff + Unterboden

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(Quelle: mustang6g.com)
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 22.10.2013, 09:24

Es wird bedeutend ruhiger, speziell im Bezug auf neuer Render da man die Form mehr oder weniger als 'getroffen' glaubt.

Diese Woche sollen ausgewählte Auto-Magazin Journalisten eine Vorschau des Mustang sehen. Den Ford Händler blieb dies bei einem kürzlichen Treffen in Las Vegas verwehrt und so wissen die weder etwas über den Mustang, noch den F-150.

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Jemand mit besseren Augen soll mal sagen ob dies das Heck des 15er ist...

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(Gefunden auf: M6G.com)
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 25.10.2013, 19:38

Ford Motor Company is in the process of acquiring a trademark for the term “Mach 1″, Ford Authority has learned.
Ford bemüht sich um die Namensrechte für "MACH 1" - ob sich die Gerüchte um ein 2017er Model bestätigen...
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 28.10.2013, 08:47

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heben sich nicht grossartig ab von den Renders die wir gesehen haben - Schall und Rauch also ... Nicht das erste Mal, dass C&D ein Photoshop Bild als was echtes verkaufen will (Report über den 2010er Mustang) - naja, wenn es den Zahlen hilft ;)

Hier der Text aus C&D
From the December 2013 Issue of Car and Driver

Source: http://www.caranddriver.com/features/20 ... 8_28229451

In a nation obsessed with the right now, few things have held up over the past 50 years as well as the Ford *Mustang. The first pony car debuted at the 1964 New York World’s Fair and instantly became a tent pole of Americana. Before the model officially turns 50 on April 17, 2014, Ford will celebrate its lasting *contribution to the postwar-boom culture with a brand-new, much anticipated Mustang.

But the times, they are a changin’ (yep, a song also released in 1964). Ford’s American icon continues to gain offshore admirers. The Blue Oval plans to sell the next Mustang globally, and to appease overseas buyers, the car will need to be lighter and more efficient. But that’s not to say that traditional fans will be disappointed.

Bodywork

While the new Mustang will keep the somewhat hefty proportions of its predecessor, exterior dimensions will shrink ever so slightly. It will also cease to have stand-alone styling within Ford’s lineup. A number of design cues will evoke the familial design language pioneered by the Fusion, and the Mustang’s new front end clearly has been influenced by the brand’s Evos concept from the 2011 Frankfurt show.

The car’s headlight motif joins the rest of the Ford family, but the upright grille remains Mustang-esque. It makes subtle use of the brand’s current Aston Martin-via-Dearborn mouth while still maintaining an appearance that’s unflinchingly pony car. The design proc*ess has taken longer than the folks at Ford would’ve hoped, we’re told, after the initial proposal was rejected for not being Mustang enough. We imagine that it was a little too Euro-soft, a little too much like the Evos.

In the final shape, a pair of large vents resides on the front of the hood, creating the appearance of flared mustang nostrils that hint at the power lurking beneath. The rear window features a sort of widow’s peak extending from the roof, à la the SRT Viper, and the side windows feature a more *cohesive shape—as opposed to the quarter-windows separated by fat B-pillars on the current car—with an upward kink that resembles the new Corvette’s treatment.

Interior

Retro is not completely dead in the new cockpit, either. Two large, tubular gauges will continue to sit in front of the driver as they do today, and circular air vents will reside atop the center stack, flanked by a rectangular duct at each end. The upper portion of the dashboard will be canted forward and have dual cowls, another cue from the Mustang museum.

The center stack will offer either traditional stereo and HVAC controls or the MyFord Touch do-everything touch screen, available for the first time in a Mustang. After taking a drubbing in customer-satisfaction surveys, Ford is emphasizing the evolution of the MyFord Touch interface. The next-gen system debuts in the Mustang, offering redundant buttons and switchgear for those who prefer to handle real controls instead of virtual ones. The changeable ambient lighting continues, but it will spread beyond the dials, cup holders, and speakers to other points within the cabin, something also found in European luxury cars like the new S-class.

Carry-Over Powertrains

At launch, the Mustang will be available with the same engine options offered by the current Mustang: a naturally aspirated 3.7-liter V-6 and the “Coyote” 5.0-liter V-8, each with the same power ratings as the Mustangs on showroom floors today (305 and 420 horsepower, respectively). Transmissions, too, will carry over at the outset, with shoppers given a choice of a six-speed manual or a six-speed automatic. That will change in the two to three years after launch, when the 10-speed auto being jointly developed with GM will replace the six-speed slushbox.

However, the Mustang’s 2015 model year will be a long one—as was 1965—and thus, Ford will offer powertrain upgrades in the months after its launch. Updates to the V-6 will be minimal, but we understand that the GT-badged “five-oh” will jump to 500 horsepower.

Turbo-Four Cafe Special

Sometime after the new Mustang reaches dealer lots, we will begin to see interesting underhood options. With European and federal fuel-economy standards in mind, Ford will introduce the first turbo*charged four-cylinder Mustang since the 1986 SVO model. And the engine will be the same size, 2.3 liters, as that car’s four-banger. It’ll generate 310 horsepower with direct injection, and it will be marketed as an uplevel alternative to the base six. Its premium should be justified not only by its expected mileage gain but also by its high, flat torque curve.

Ford is also considering offering the 3.5-liter EcoBoost V-6 found in the Taurus SHO. Tuned to churn out 400 horsepower (up from the 365 it makes in the SHO), this engine could potentially replace the 3.7-liter V-6 and serve as a natural steppingstone between the turbo four and the Coyote. The EcoBoost V-6 is unlikely to appear in the Mustang’s engine bay before the 2017 model year.

A Stable Full of Wild Horses

Ford has many plans for ultra-high-performance Mustangs. The first will be a successor to the Shelby-branded GT500, and the company will continue to offer Ford’s “Trinity” supercharged 5.8-liter V-8 making 662 horses. Past the new-gen Shelby GT500, Ford has additional powertrain options for two more hi-po nameplates.

The first is a twin-turbocharged V-8, code-named “Voodoo,” which displaces between 5.0 and 5.5 liters and, most intriguingly, has a “flat-plane” or 180-degree crankshaft, as Ferrari has used in its V-8s since 1973. This configuration, also found in the late Lotus Esprit V-8, is akin to connecting two four-cylinder banks to a common crankshaft. Flat cranks theoretically improve power, throttle response, and the soundtrack at the expense of greater vibration. This EcoBoost V-8 will produce between 550 and 600 horses. It will power a Shelby GT350–branded model that eventually will take over from the GT500, as Ford is desperate to discontinue that car’s costly and thirsty Trinity.

The last high-performance Mustang will be a successor to the Boss 302. What will power it is still not finalized. If all goes according to plan, Ford would like to use a naturally aspirated version of the Voodoo engine. However, initial testing has not yielded the desired results in Dearborn, and it’s possible that a hotted-up version of the 5.0 Coyote could be used—as was the case in the previous Boss.

Chassis

The introduction of an independent rear suspension, not seen in Mustangdom outside of the 1999–2004 SVT Cobra, will improve handling, ride comfort, and packaging. This should address some key Mustang criticisms and lend it credibility when taking on its European contemporaries in markets where the pony-car genre isn’t sustained by nostalgia and cheap fuel, as it is here. A new platform—code-named “S550”—will underpin this new Mustang, and through that architecture, Ford is expecting to shed some 200 pounds from the current car’s roughly 3500-pound curb weight.
Werde das bei Zeit & Gelegenheit mal übersetzen. Wer dem Englischen mächtig ist wird merken, dass nur wenig neue Infos auftauchen - das meiste wurde irgendwo in irgend einer Weise schon mal gesagt. Gerade darum sind auch diese Angaben mit Vorsicht zu geniessen.
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 28.10.2013, 09:21

Gründe warum dies hier Fake ist...

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- Hood Vents sind vom S197
- Kein 'double bubble' Dach
- Die Hauben-Form ist falsch und endet nicht an der A-Säule
- Die Spiegel sind falsch angebracht
- Die 'hips' (hintere Radkästen) werden mehr zur Geltung kommen

und dann wäre da noch dies:

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Exklusiv mein Allerwertester :mrgreen:
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 03.11.2013, 23:44

Noch nicht der 2015, aber näher als das von C&D allemal...

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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 06.11.2013, 23:02

Dark Highland Green
Tolle Farbe...

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Innenraum
Noch nicht viel mehr zu sehen, aber gibt einen ersten Eindruck:

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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 09.11.2013, 09:51

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Man beachte die gebogenen Beschriftungen in den Instrumenten...

Links: Revolutions per minute
Rechts: Ground speed mph

Mal sehn ob es Ford in unseren Breitengraden bei der Anglifizierung belässt oder ob die Märkte hier Opfer einer suboptimalen Lokalisation werden.
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von Copperhead » 18.11.2013, 09:11

Es gibt ein Gerücht, dass der S550 am 6. Dezember in Barcelona gezeigt werden könnte. Laut einzelnen Quellen wurden Einladungen für einen Event in Spanien verschickt (scheinbar an Mitgleider von Mustang Clubs).

Da es etwas unwahrscheinlich wirkt, dass Europa den neuen Mustang zuerst sieht bestünde die Möglichkeit den S550 an der LA Auto Show (Nov. 22 - Dez 1.) zu sehen.
Falls es trotzdem so sein sollte, würde dies zeigen wie wichtig der Mustang für die globalen Zahlen von Ford ist.

Vorerst handelt es sich nur um Gerüchte und Spekulationen, es ist weiterhin Skepsis angesagt :)
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mustang88gt
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Re: S550 - News & Gerüchte Zusammenfassung

Beitrag von mustang88gt » 18.11.2013, 12:47

Hallo Copperhead.

Die 4 oder 5 Clubpräsidenten von Europäischen Mustangclubs wurden an den Europäischen Händler-Event eingeladen.

Könnte also schon ein Zeichen (Zufall?) sein, dass der Mustang dort vorgestellt wird.

Aber ist wie alles natürlich nur Spekulation, denn die Club-Beauftragte von Ford wusste an der JahresHauptVersammlung vom FMCoG am Samsatag in Köln auch nicht mehr...

En Gruess us Einsidlä

Urs
Meine Foxbodies: 79er 5.0 Cobra silbergrau, 88er 5.0 GT weiss. (93er 5.0 GT rot exportiert nach Bayern).
Der Alte: 69er Mach 1 351 W Black Jade

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