Raisor hat geschrieben:Findest du das Auto aber so toll, dass du noch ein Jährchen warten kannst, werden die Dinger sicher zu viel interessanteren Preisen angeboten
..nicht der boss..
..durch die kleine stückzahl und die grosse nachfrage werden die preise nur steigen..
..oder hast du schon einen günstigen GT500KR gesehen??
Verfasst: 12.09.2010, 21:41
von Raisor
kommt darauf an was du unter güstig verstehst Am Anfang waren die meisten GT500KR nur für über 100K zu haben, mittlerweile sind ein paar schon für um die 80 zu haben
Verfasst: 12.09.2010, 22:20
von grendi
Raisor hat geschrieben:kommt darauf an was du unter güstig verstehst Am Anfang waren die meisten GT500KR nur für über 100K zu haben, mittlerweile sind ein paar schon für um die 80 zu haben
der MSRP lag 2008 bei $79,995
Verfasst: 25.10.2010, 20:46
von TomiTomi
Verfasst: 25.10.2010, 22:02
von Raisor
also auf den bewegten Bildern sieht er nicht mehr so gut aus... ABER nichtsdestotrotz WILL ICH DIE RECAROS!!!!!!!!!!!!!!!
First off, the Blue Oval announced today that owners of the new Boss 302 will receive a dual set of keys, one of which, 'TracKey,' activates a secondary PCM race tune that alters nearly 200 engine management parameters for the 5.0-liter V8. "From an engine management standpoint, we've done just about everything possible to give TracKey users a full race car experience," says Jeff Seaman, Mustang powertrain engineer. "It's not for use on the street – for example, the deceleration is set up to preserve the brakes, and the throttle response is very aggressive. A skilled driver on a closed course will really appreciate the benefits." The TracKey also features a two-stage launch control feature similar to the one on the Cobra Jet Mustang that can be controlled via buttons on the steering wheel.
This places the Boss 302 almost squarely in the middle between the Mustang GT and the Shelby GT500.
While certain things like a navigation system won't be available, Boss 302 customers will have a few options to choose from. Recaro seats and a Torsen differential adds $1,995, an Accessory Package with floor mats and car cover go for an extra $475, and Yellow Blaze Tri-Coat paint is an additional $495. The track-oriented Laguna Seca Package comes in at a grand total of $47,990.
Fitting in between the Boss 302 Laguna Seca and the Boss 302R race car that competes in Grand-Am, the Boss 302S will feature the stock transmission, clutch and flywheel mated to the Boss 302 5.0-liter engine putting out 440 horsepower. Race-spec items like a six-point roll cage and Recaro HANS Pro Racer seat will be standard, as well as a fully adjustable suspension system, Brembo race brake system, massive front splitter and an adjustable carbon fiber rear wing. Pricing is set at $79,000, identical to the FR500S, and just 50 will be available from the Ford Racing Performance Parts catalog.
Bei der brachialen Maschine nehme ich selbst das 'japanische' Heck in Kauf.
Ganz stark scheint mir besonders auch der völlig neuartige 4-fach Auspuff mit 2 sidepipes welche das typische 'deep rumble' eines small block V8 garantieren.
..was davon allerdings nach offizieller Kastration mittels 'CH-Raviolibüchsen' und anderen Schandtaten auf Schweizer Strassen davon noch hörbar sein wird ist eine ganz andere Frage.