Seite 2 von 9

Verfasst: 12.09.2010, 21:00
von grendi
Raisor hat geschrieben:Findest du das Auto aber so toll, dass du noch ein Jährchen warten kannst, werden die Dinger sicher zu viel interessanteren Preisen angeboten ;)
..nicht der boss..
..durch die kleine stückzahl und die grosse nachfrage werden die preise nur steigen..
..oder hast du schon einen günstigen GT500KR gesehen??

Verfasst: 12.09.2010, 21:41
von Raisor
kommt darauf an was du unter güstig verstehst ;) Am Anfang waren die meisten GT500KR nur für über 100K zu haben, mittlerweile sind ein paar schon für um die 80 zu haben :)

Verfasst: 12.09.2010, 22:20
von grendi
Raisor hat geschrieben:kommt darauf an was du unter güstig verstehst ;) Am Anfang waren die meisten GT500KR nur für über 100K zu haben, mittlerweile sind ein paar schon für um die 80 zu haben :)
der MSRP lag 2008 bei $79,995 ;) 8)

Verfasst: 25.10.2010, 20:46
von TomiTomi

Verfasst: 25.10.2010, 22:02
von Raisor
also auf den bewegten Bildern sieht er nicht mehr so gut aus... ABER nichtsdestotrotz WILL ICH DIE RECAROS!!!!!!!!!!!!!!!

Verfasst: 11.11.2010, 10:22
von TomiTomi
Autoblog: 2012 Mustang Boss 302 to come with special key for race calibration

Bild
First off, the Blue Oval announced today that owners of the new Boss 302 will receive a dual set of keys, one of which, 'TracKey,' activates a secondary PCM race tune that alters nearly 200 engine management parameters for the 5.0-liter V8. "From an engine management standpoint, we've done just about everything possible to give TracKey users a full race car experience," says Jeff Seaman, Mustang powertrain engineer. "It's not for use on the street – for example, the deceleration is set up to preserve the brakes, and the throttle response is very aggressive. A skilled driver on a closed course will really appreciate the benefits." The TracKey also features a two-stage launch control feature similar to the one on the Cobra Jet Mustang that can be controlled via buttons on the steering wheel.
Bild

Verfasst: 11.11.2010, 11:01
von Jen
Klingt nach Spass. 8)


Gruss, Jen

Verfasst: 11.11.2010, 19:18
von mustang88gt
Aber Hallo:

"It's not for use on the street"

DAS würde ICH natürlich auch NIIIIIIEEE machen...

:twisted: :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted: :mrgreen:

En Gruess us Einsidlä

Urs

Verfasst: 21.11.2010, 22:24
von TomiTomi
2012 Mustang Boss 302 priced at $40,995

Bild
This places the Boss 302 almost squarely in the middle between the Mustang GT and the Shelby GT500.

While certain things like a navigation system won't be available, Boss 302 customers will have a few options to choose from. Recaro seats and a Torsen differential adds $1,995, an Accessory Package with floor mats and car cover go for an extra $475, and Yellow Blaze Tri-Coat paint is an additional $495. The track-oriented Laguna Seca Package comes in at a grand total of $47,990.

Verfasst: 03.12.2010, 07:02
von TomiTomi

Verfasst: 03.12.2010, 20:02
von TomiTomi
BOSS 302 Mustangs

Part I



Part II

Verfasst: 09.12.2010, 21:03
von TomiTomi
2012 Ford Mustang Boss 302S

Bild
Fitting in between the Boss 302 Laguna Seca and the Boss 302R race car that competes in Grand-Am, the Boss 302S will feature the stock transmission, clutch and flywheel mated to the Boss 302 5.0-liter engine putting out 440 horsepower. Race-spec items like a six-point roll cage and Recaro HANS Pro Racer seat will be standard, as well as a fully adjustable suspension system, Brembo race brake system, massive front splitter and an adjustable carbon fiber rear wing. Pricing is set at $79,000, identical to the FR500S, and just 50 will be available from the Ford Racing Performance Parts catalog.
Weitere Bilder hier.

Verfasst: 24.01.2011, 23:07
von TomiTomi
2012 Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca - Grabber Blue

Bild

Auf Barrett-Jackson wurde der einzige grabber blue Boss versteigert. Er brachte 450 000 $ ein.

Weitere Bilder vom Boss hier.

Verfasst: 24.02.2011, 20:51
von TomiTomi

Verfasst: 27.02.2011, 10:25
von BULLITT
Bei der brachialen Maschine nehme ich selbst das 'japanische' Heck in Kauf.

Ganz stark scheint mir besonders auch der völlig neuartige 4-fach Auspuff mit 2 sidepipes welche das typische 'deep rumble' eines small block V8 garantieren.
..was davon allerdings nach offizieller Kastration mittels 'CH-Raviolibüchsen' und anderen Schandtaten auf Schweizer Strassen davon noch hörbar sein wird ist eine ganz andere Frage.

Hier der link zum offiziellen Ford-Vid:

Born in '69. The Radar Gun Came Shortly After.
http://www.ford.com/cars/mustang/2012mustangboss/

By the way: 'Comimg spring 2011'
..gentleman get your wallets :-)